Laddar…

Allmänna Affärsvillkor

Artikel 1 - Definition

Under dessa villkor, följande avtal:

  1. Företagare: Fysisk eller juridisk person som säljer produkter och / eller tjänster via distansförsäljning;
  2. Konsument: Fysisk person som i enlighet med villkoren i ett yrke eller företag gör en överenskommelse med företagaren på distans;
  3. Distansavtal: Ett avtal om leverans av varor eller tillhandahållande av tjänster där företagaren organiserar system som är avsedda för distansförsäljning, från försäljning av varor och / eller tjänster till en komplett försäljning som endast användas via distanskommunikation;
  4. Kommunikationsmedel: Verktyg för kommunikation - skickas till initiering eller uppsägning av ett avtal mellan en konsument och en företagare, utan den fysiska närvaron att både parterna;
  5. Karenstid: En period där konsumenten kan kräva annullering av ett distansköp;
  6. återkallnings höger:Möjlighetem för konsumenten att neka distansavtalet inom återkallningstiden;
  7. Dag: Kalenderdag;
  8. Permanent avtal: Ett avtal har slutits på distans och involverar produkter och / eller tjänster vars leverans och köp har begärts under en längre tidsperiod;
  9. Tålig lagringsmedia: All media som gör det möjligt för en konsument eller företaget sägare att lagra information som kan personligen kopplas till honom eller henne, så att framtida användning av den lagrade informationen är möjlig att reproducera.;

Artikel 2 – Ägaridentitet

FysioSupplies B.V.
Namn på handel: FysioSupplies.se

Sylviuslaan 9
9728 NS Groningen
Nederländerna
Telefonnummer: +31 50 549 2206 (Måndag – Fredag: 08:30 – 17:30)
Epost: info@fysiosupplies.se
moms number: NL822538489B01
CoC: 50074423

Artikel 3 - Tillämpning

  1. Dessa villkor gäller för alla företagarerbjudanden och distansavtal mellan företagaren och kunden.
  2. Villkoren är tillgängliga för kunden innan ett distansavtal görs. Om detta inte är möjligt, kommer kunden att skickas en kopia av våra villkor innan avtalet undertecknas, utan extra kostnad.
  3. Genom att elektroniskt underteckna ett avtal med avvikelse från Artikel 2 och innan ett distansavtal har undertecknats, kommer villkoren göras tillgängliga för kunden elektroniskt. Det kommer att säkerställas att konsumenten har möjlighet att spara dokumenten på en lagringsenhet. Om detta inte är möjligt, kommer kunden att hänvisas till våra regler och villkor (Allmänna affärsvillkor) eller skickas till dem utan kostnad innan ingåendet i avtalet.
  4. Vid särskilda regler för specifika produkter eller tjänster, bortsett från dessa villkor kommer den andra och tredje styckena i kraft. Vid händelsen av inkonsekventa villkor, kan kunden relatera till de regler som är de mest praktiska.

Artikel 4 - Erbjudanden

  1. Om ett erbjudande gäller endast under vissa villkor och under en begränsad tid, kommer detta uttryckligen anges i presentationen av erbjudandet.
  2. I erbjudandet ingår en fullständig och korrekt beskrivning av de erbjudna produkter och tjänster. Produkten har beskrivits på ett sätt så att en tillfredsställande utvärdering kan utföras av kunden. Produktbilderna är sanna representationer av de erbjudna produkterna och / eller tjänster. Uppenbara fel eller misstag i ett erbjudande kan inte överklagas och är därför icke- bindande för bolaget.
  3. Information om ett erbjudande bör utformas runt konsumentens rättigheter och skyldigheter, och förknippas med ett förstående och tydligt godkännande av erbjudandet. Detta gäller särskilt angående:
    • Pris exklusive moms;
    • Leveranskostnader;
    • Det sätt på vilket en överenskommelse har nåtts och vilka överenskommelser har gjorts;
    • En befintlig eller icke-befintlig rätt till uppsägning av avtalet;
    • Betalningssätt, leverans och slutandet av avtalet;
    • Godkännandeperioden för erbjudandet eller erbjudandeperioden;
    • Priserna för distanskommunikation, för vars kostnad är baserad på ett annat pris än grundpriset;
    • Hur avtal kommer att arkiveras och göras tillgängliga för kunden;
    • Sätter kunden informeras om oönskade åtgärder av företagaren innan ett avtal ingås, och hur dessa åtgärder kan nekas innan avtalets ingång;
    • Språket, förutom nederländska, avtalet kan göras på;
    • Uppförandekoden av företaget som företagaren är bunden och kan konsultera;
    • Minimitiden för ett distansavtal vid händelsen av en periodisk kontinuerlig leverans av produkter och tjänster;

Artikel 5 - Ingående av avtal

  1. Avtalet är, i enlighet med paragraf 4, definierat när kunden godkänner erbjudandet och uppfyller de nödvändiga avtalsvillkoren.
  2. När kunden godkänner ett avtal elektroniskt, skickas en elektronisk bekräftelse av godkännande. Så länge mottagandet av denna bekräftelse inte har bekräftats av kunden, kan denne säga upp avtalet.
  3. Om en överenskommelse har gjorts med elektroniska medier, måste företagaren se till så att lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder är tillgängliga under dataöverföring och användning av företagets webbmiljö. Om kunden väljer att betala elektroniskt, måste företagaren ta till extra säkerhetsåtgärder under betalningsprocessen.
  4. Företagaren kan - inom den rättsliga kader - kontrollera kundens kreditvärde och därmed dess förmåga att betala, och kontrollera andra faktorer som är viktiga för en korrekt observation av distansavtalet för båda parter
  5. Företagen ser till att varje produkt eller tjänst inkluderar följande skriftlig information, som också kan sparas på en extern lagringsmedia:
    1. Bolagets besöksadress där klagomål kan skickas till.
    2. De betingelser under vilka kunden har rätt till hävning av avtalet eller ett meddelande om uteslutning av rätten till uppsägning.
    3. Information om tjänster och garantier efter köp.
    4. Villkoren enligt paragraf 3, artikel 4, om dessa inte tagits emot av kunden innan köpet.
    5. Villkoren för hävning eller uppsägning av avtalet om kontraktstiden är ett år, eller på obestämd tid.
  6. Villkoren i paragraf 5 gäller endast den första leveransen, om Företagaren är skyldig att leverera en uppsättning av produkter eller tjänster.

Artikel 6 - Rätt till annullering av leveransen

  1. Efter köpet av en produkt kan kunden häva avtalet inom 14 dagar utan att ange en orsak. Öppet köps perioden börjar från och med då kunden eller en representativ person tar emot kvitto på varorna.
  2. När öppet köp gäller ska kunden se till att varor och paketering inte skadas. Ersättning kan krävas om varorna är skadade, men detta gäller inte om skador som direkt kan hänföras till kundens behandling av varorna i butiken. Dessutom kan du undvika skyldigheten att betala motsvarande ersättning genom att inte använda varorna och avstå från att göra något som skulle påverka värdet av produkterna.

Artikel 7 - Kostnader för uppsägning av avtal

  1. Vid uppsägning av ett avtal står kunden för returkostnaderna.
  2. Om en betalning redan gjorts, kommer det utestående beloppet betalas ut så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter uppsägning av avtalet.

Artikel 8 - Undantag från rätten till uppsägning av avtal

  1. Att utesluta rätten till uppsägning av ett avtal kring köpta produkterna skall tydligt anges i ett erbjudande, men innan avtalet slutförs.  

    Rätten till uppsägning gäller ej för:
    1. Produkter som är speciellt gjorda för en kunds specifika krav;
    2. Produkt av personlig karaktär;
    3. Produkter som, pga. sin karaktär, inte kan återsändas;
    4. Produkter som är ömtåliga eller snart passerar utgångsdatum;
    5. Produkter vars pris är starkt beroende av svängningar på finansmarknaden, vilket företagaren har inte har kontroll över;
    6. Produkter såsom tidningar eller tidskrifter;
    7. Produkter för ljud- och bildsignal bearbetning och datorprogram vars försegling har tagits bort;
  2. Att utesluta ångerrätten gäller endast:
    1. Tjänster vars leverans sker under uttryckligt medgivande från konsumenten innan tidsperioden för Öppet köp (14 dagar) har upphört.
    2. t.ex. spel och lotterier.

Artikel 9 - Priser

  1. För att utesluta prisförändringar orsakade av förändringar i moms, förhöjs inte anbuds giltigheten av varorna och tjänsterna.
  2. Genom undantag från artikel 1 får företagaren erbjuda produkter till varierande priser, även om de tidigare erbjudits för ett fast pris, på grund av fluktuationer på finansmarknaden. Detta beroende på marknadens svängningar och, det faktum att de givna priserna är orienteringspriser, skall tydligt anges i erbjudandet.
  3. Prishöjningar inom tre månader av ingåendet i ett avtal är endast giltiga i enlighet med tillämpliga lagar och förordningar.
  4. Prishöjningar tre månader efter det att ett avtal ingåtts i, är endast giltiga om företagaren har kommit överens om detta med kunden och om:
    1. De överensstämmer med tillämpliga lagar och förordningar, eller:
    2. Konsumenten har rätt till uppsägning av avtalet under den tidpunkts då prisökningen sker.

Artikel 10 - Överensstämmelser och Garanti

  1. Företagaren är skyldig att tillhandahålla och underhålla produkter och / eller tjänster, de avtal som anges i erbjudandets specifikationer, produkters / tjänsters lämplighet och användbarhet, och att tilldelningen av kontraktet uppfyller de lagstadgade bestämmelser och regler.
  2. En garantierbjudan från operatören, tillverkaren eller importören påverkas inte av lagbestämmelser och regler som kan begäras av kunden inom ramen för ett distansavtal, i händelse av kontraktsbrott genom företagaren.

Artikel 11 - Ofrivillig Leverans

  1. Leverans av varor eller tjänster från leverantören kommer endast att ske efter en beställning har gjorts av kunden.
  2. Produkter som inte har beställts av kunden kan behållas av kunden eller skickas tillbaka utan extra kostnad.

Artikel 12 - Beställning och leverans

  1. Företagaren måste iaktta största möjliga försiktighet under beställningsprocessen och leveransen av produkter och tjänster.
  2. Kundens adress som anges på webbsidan kommer att användas som leveransadress.
  3. I enlighet med villkoren i Artikel 4, måste företaget snarast möjligt behandla beställningar, men senast inom 30 dagar om ett senare leveransdatum har avtalats. Vid händelse av försening, omöjlig eller delvis framgångsrik leverans, kommer ett meddelande att skickas till kunden inom en månad. I detta fall har kunden rätt att dra tillbaka avtalet, oberoende av sin rätt till ersättning.
  4. Vid uppsägning av avtalet i enlighet med Artikel 3, måste företagaren betala tillbaka beloppet så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter uppsägning av avtalet.
  5. Om en beställd produkt inte kan leverera kommer den att ersättas av en annan, liknande produkt. Kunden kommer senare att meddelas om denna ersättning, under väntetiden för leveransen. För dessa ersättningar gäller kundens ångerrätt. Om så är fallet måste företagaren betala returkostnaden.
  6. Tills produkten levererats till kunden, ansvarar företagaren för en skadad eller saknad produkt, om inga andra avtal har gjorts.
  7. Företagaren har, när som helst, rätt att kräva tillbaka en produkt i händelse av utestående betalning eller konkurs för konsumenten. Företagarens överklagan äger rätten till de obetalda varorna.
  8. Fram tills kunden tagit emot produkterna, är företagaren ansvarig för en saknad eller skadad produkt, vid undantag av annat avtal.

Artikel 13 - Fasta avtal

  1. Kunden kan endast säga upp öppna kontrakt i enlighet med tillämpliga avbokningsvillkor och först efter en karenstid på en månad.
  2. Tillfälliga avtal varar i två år. I en underförstådd överenskommelse med kunden om en förlängning av ett distansavtal är avbeställningstiden en månad.

Artikel 14 - Betalningsmetoder

  1. Om inget annat avtalats, är betalningstiden för kunden 14 dagar, från och med mottagandet av kvitto på varorna. För en tjänst, startar betalningstiden från och med mottagandet av dokumenten som krävs för kontraktet.
  2. I enlighet med de allmänna reglerna, kommer kunden att debiteras en förskottsbetalning på mer än 50% av priset. När en förskottsbetalning har dikterats, kan kunden inte nyttja ångerrätten innan förskottsbetalning har gjorts.
  3. Kunden är skyldig att uppmärksamma företagaren om en felaktigt betalningsuppgift förekommit.
  4. I händelsen av en utestående betalning från kunden, kan företagaren göra anspråk på kostnader från kunden som denne tidigare informerats om.

Artikel 15 - Klagomål förfarande

  1. Företagaren har ett särskilt klagomålsförfarande och behandlar klagomål inom ramen för dessa.
  2. Klagomål om avtalets utförande skall beskrivas direkt, helt och tydligt och meddelas till företaget efter defekt har identifierats.
  3. Klagomål som skickas till företagaren kommer att svaras inom 3 dagar från kvitton.
  4. Om ett klagomål tar längre tid att bearbeta kommer kunden att informeras om detta, inom 3 dagar, i ett meddelande om när ett detaljerat svar kan ges. Om problemet inte kan lösas genom en ömsesidig överenskommelse, behandlas fallet som en skiljedom och kommer att vidarebefordras till skiljenämnd.